ENVIronmental STudies Associates :
Σαλαμίνος 53, Μαρούσι 151 24, Αττική
+30 210 6233 989

ESPA

Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Αεροδρομίων

Κρατικός Αερολιμένας Σκιάθου

O Κρατικός Αερολιμένας Σκιάθου κείται στο ανατολικό άκρο της ομώνυμου νήσου, με διεύθυνση διαδρόμου νοτιοδυτική προς βορειοανατολική, Εκτείνεται από τον παραλιακό δρόμο του όρμου της Σκιάθου, μέχρι την παραλία Ξάνεμος. 

 Ο Κρατικός Αερολιμένας Σκιάθου (Κ.Α.ΣΚ.) είναι ο μοναδικός αερολιμένας που εξυπηρετεί το νησιωτικό συγκρότημα των Σποράδων. Η απόστασή του από την πόλη της Σκιάθου είναι περίπου 2 km και καταλαμβάνει έκταση 353 στρεμμάτων. Το υψόμετρο του αερολιμένα κυμαίνεται από 2,71 μ. στην άκρη του διαδρόμου 02 έως 16,36 μ. στην άκρη του διαδρόμου 20.

Ο αερολιμένας έχει ένα διάδρομο προσγειώσεων-απογειώσεων με διεύθυνση 02/20. Ο διάδρομος αποτελείται από ένα ευθύγραμμο τμήμα μήκους 1.570 μ και τους κύκλους στροφής αεροσκαφών, ακτίνας 20 μ, εκατέρωθεν στα άκρα του διαδρόμου. Έτσι, το συνολικό μήκος του διαδρόμου, συμπεριλαμβανομένων των κύκλων στροφής, ανέρχεται σε 1.610 μέτρα. Το πλάτος του διαδρόμου είναι 30 μ.

 

Κρατικός Αερολιμένας Κέρκυρας

Ο διεθνής αερολιμένας Κέρκυρας Ι. Καποδίστριας, καταλαμβάνει έκταση περί τα 700 στρ. Ο κεντρικός αεροσταθμός (ενιαίος παλαιότερο και νεότερο κτίριο) έχει εμβαδόν 18.718μ2. Ο διάδρομος προς-απογειώσεων (17-35) έχει μήκος 2.375μ, και το συνολικό εμβαδόν των δαπέδων στάθμευσης (αεροσκαφών, στρατιωτικών αεροσκαφών και ελαφρών) είναι της τάξεως των 102.100μ2. Ο κεντρικός αεροσταθμός (ενιαίος - παλαιότερο και νεότερο κτίριο) έχει εμβαδόν 18.718m2, και το κτίριο ΠΕΑ  που περιλαμβάνει τα  γραφεία αερολιμενικών έχει Εμβαδόν 1060m2

Προγραμματιζόμενα έργα:

Για την εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου και βάσει του ερευνητικού έργου: «Ανάπτυξη Κρατικού Αερολιμένα Κέρκυρας «Καποδίστριας» - MasterPlan» που εκπονήθηκε από το  Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, Σπουδαστήριο Τεχνικής Μεταφορών και Κυκλοφορίας, προγραμματίζεται: 

  • Η επέκταση Δαπέδων αεροσκαφών (Νότια και δυτικά)
  • Η κατασκευή τροχόδρομου
  • Η επέκταση Αεροσταθμού
  • Η επέκταση χώρου στάθμευσης οχημάτων
  • Η κατασκευή «τέλους λωρίδας διαδρόμου» / Runway Strip End και η εξασφάλιση «περιοχής ασφαλείας τέλους λωρίδας διαδρόμου» / Runway End Safety Area – RESA. Οι περιοχές αυτές απαιτούνται κατά για την προσαρμογή στις απαιτήσεις ICAO για την ασφάλεια των πτήσεων, στο Βόρειο άκρο 17.

Το Δείγμα διαδραστικού χάρτη αεροπορικού θορύβου αποτελεί ένα παράδειγμα από την εφαρμογή που εκπονήσαμε για το διεθνές αεροδρόμιο της Κέρκυρας. Ο αεροπορικός θόρυβος αποτυπώνεται στους χάρτες και στις δορυφορικές εικόνες σε μορφή ισοθορυβικών καμπυλών για κάθε ημέρα. Κάνοντας “click” σε οποιοδήποτε σημείο του χάρτη, βλέπεις το Lden. Επίσης αν πεδίο εύρεσης ”Search Box” πληκτρολογήσεις τις λέξεις school, hospital, hotel, church κλπ., βλέπεις τα σχολεία, τα νοσοκομεία, τα ξενοδοχεία και τις εκκλησίες αντίστοιχα της περιοχής, με την αντίστοιχη τιμή του επίπεδου θορύβου. 

Επειδή τα δεδομένα θα ανανεώνονται σε καθημερινή βάση, ο χρήστης θα μπορεί να δει τις τιμές του αεροπορικού θορύβου την ημέρα της τελευταίας καταγραφής ή να ανατρέξει σε προηγούμενες ημέρες.